Friday, January 15, 2010

ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ဘူးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား

ဤေနရာတြင္ ေဖၚျပေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာအား စတင္ေလ့လာခ်ိန္မွ ယခုအထိ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ (နာမည္မ်ားကို ေဖၚမျပေသာ္လည္း- ဘန္ေကာက္တြင္ က်က္စားခဲ့သည့္ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ေရးေသာ အေၾကာင္းအရာပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား သိေလာက္သည္။)

(၁) လူငယ္တစ္ဦး- ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းသား ျဖစ္ေၾကာင္း သူေျပာေသာ စကားေလသံျဖင့္ သိႏိုင္သည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့ထက္ ထိုင္းရည္လည္သည္။ ခရစ္ယာန္ထဲသို႔ ကၽြန္ေတာ့ထက္ အလွ်င္ေရာက္ေနသူလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေျပာခ်င္ရာကို မေအာင့္ႏိုင္ဘဲ ဇြတ္ ေျပာေလ့ ရွိသည္။ ကရူးဆိတ္သင္တန္း ႏွင့္ က်မ္းစာ သင္တန္းမ်ားတြင္ အျငင္းထူသူ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶသာသနာမွ ေျပာဆိုေသာ သံုးဆယ့္ တစ္ဘံု အေၾကာင္း နိဗၺာန္ အေၾကာင္းမ်ား အား ဓမၼဆရာမွ မဟုတ္မမွန္ဟု သံုးသပ္ျပေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ သူ၏ မ်က္ႏွာမွာ ဟန္ေဆာင္၍ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ အမူအယာ ပ်က္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေဘာင္းဘီရွည္ အနက္ေရာင္၊ အက်ီလက္ရွည္အျဖဴ၊ နက္တိုင္ဆြဲ၍ ဘုရားေက်ာင္းသို႔ လာေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္-
ကရူးဆိတ္သင္တန္းတြင္- ဗုဒၶဘာသာအား ေ၀ဖန္ေသာအခါ- ဗုဒၶအား အႀကီးအက်ယ္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ေစာ္ကားေသာ စကားလံုးမ်ားအား သူ စိတ္ဆိုးေလ့ရွိသည္။ သင္တန္းဆရာက ဗုဒၶသည္ ၀က္သားစား၍ ၀မ္း ေရာဂါျဖစ္၍ အေသဆိုးႏွင့္ ေသခဲ့သည့္ အတြက္ ဘုရား မျဖစ္ႏိုင္ ေယရႈသည္သာ ဘုရားဟူေသာ ဂုဏ္အဂၤါႏွင့္ ညီၫြတ္သည္ ဟု ဆိုေသာအခါ- သူက ေယရႈလည္း ကားစင္ေပၚမွာ အေသဆိုးနဲ႔ စိမ္းေသ ေသ တာပဲ မဟုတ္လား- ဘယ္လို ဘုရားျဖစ္ႏိုင္မလဲ၊ ဟု ျပန္ေျပာျခင္း၊
ပိဋကတ္က်မ္းသည္ က်မ္းစစ္မဟုတ္- ဟိုတစ္မ်ိဳး ဒီတစ္မ်ိဳးေရးထားတာ၊ ကထာ၀တၳဳဆိုရင္ ေနာက္မွ ျဖည့္စြက္ ထားတာ။ ဗုဒၶေဃာသ ရဲ႔ အာေဘာ္ေတြခ်ည္းပဲ-လို႔ ေထာက္ျပသည့္ အခါ- သူက သမၼာက်မ္းစာလည္း ဟိုတစ္ မ်ိဳး ဒီတစ္မ်ိဳးပဲ- မႆဲေရးတာနဲ႔ လုကာေရးတာမွာ မတူတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ ဆိုၿပီး က်မ္းခ်က္ ေထာက္ ျပတာမ်ိဳး (သူလက္ထဲမွ က်မ္းစာအုပ္အား လွန္ျပသည့္ရာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အလွမ္းေ၀းသည့္အတြက္ က်မ္းခ်က္မ်ားကို မျမင္ရပါ)- သမၼာက်မ္းစာလည္း ရွင္ေပါလုရဲ႔ လက္ခ်က္ပဲ- မဟုတ္လား၊ ကၽြန္ေတာ္ စာေတြ ဖတ္ထားပါတယ္-ဟု ခံေျပာျခင္း-။

ဗုဒၶဘာသာက ရုပ္ပြားကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာလို႔ ဆရာက ေျပာေသာအခါ- သူကလည္း ဒါဆို ခရစ္ယာန္ အိမ္ေတြက ေယရႈပံုကို ေခါင္းရင္း ခန္းမွာ ထား ဆီးမီးပူေဇာ္- ပန္းဆက္ကပ္ လုပ္ေနတာေတြက ဘာျဖစ္လို႔လဲ-ဟု ျပန္ေမးျခင္း။
ေဂါတမက ကုလားပဲလို႔ ေျပာတဲ့အခါ- သူက ေယရႈကေကာ ဗမာလားလို႔ ေမးတာမ်ိဳး-- ကို ေတြ႔ရေပသည္။
သင္တန္းၿပီး- အျပန္လမ္းတြင္လည္း- ဘုရားေက်ာင္းၿခံထဲကပင္ မထြက္ေသး- ငါ- ေရငုတ္မိတာ မွားၿပီ လားမသိ၊ လူေတြကို ငတံုးေတြလို႔ ထင္ေနတယ္။ ဟိုဘာသာ ပုတ္ခတ္၊ ဒီဘာသာ ပုတ္ခတ္- မူဆလင္ေတြကို ဆိုလည္း ရစရာ မရွိေအာင္ေျပာ- ဘယ္လို အေကာင္ေတြက ဓမၼဆရာ ျဖစ္ေနမွန္း မသိဘူး ဟု ေအာ္က်ယ္ ေအာ္က်ယ္ ေျပာသြားလိုက္ေသးသည္။
ေဂါတမက ေတာမထြက္ခင္ မိန္းမေတြ အမ်ားႀကီးယူခဲ့လို႔- ဗုဒၶတရားေတာ္အရ ေကာက္ယူေသာ္ ေနာင္ဘ၀တြင္ အေျခာက္ႀကီး ျဖစ္မယ္ (မိန္းမလွ်ာႀကီး ျဖစ္မယ္) လို႔ ေျပာသူမ်ားကိုလည္း-- မင္းတို႔ ေယရႈက အခုဘ၀မွာတင္ အေျခာက္ႀကီးျဖစ္လို႔- မိန္းမမယူႏိုင္ခဲ့တာလို႔ ေျပာသြားလိုက္ေသးသည္။
ေနာက္ေန႔သင္တန္းတြင္လည္း သူ႔ကို ေတြ႔ရျပန္သည္။ သူက ပတ္၀န္းက်င္ကို ေစာင္ေပေပၾကည့္ေလ့ရွိသည္။ ငါေတာ့ သေဘာမက်တာ ရွိရင္ ေမးမွာပဲ။ ေျပာမွာပဲ။ ဓမၼဆရာေတြ ဘာေတြ ငါမသိဘူး-- ဟု ေျပာေနေလ့ရွိ သည္။ ဘန္ေကာက္မွာ ေနတာၾကာၿပီ။ မေၾကာက္တတ္ လို႔ အသက္ရွင္ေနတာ- ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေၾကာက္ဘူး-ဟုလည္း ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ေျပာေလ့ရွိသည္။
သူ႔အား ဓမၼဆရာမ်ားက ေနာက္ကြယ္တြင္ က်ပ္မျပည့္သူဟု ပုတ္ခတ္ေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့ စိတ္ထဲတြင္ သူ႔အား ႀကိတ္၍ ေလးစားမိသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ ခရစ္ယာန္အုပ္စုထဲတြင္- အသက္တစ္ေခ်ာင္းမွာ အေထာက္အထား မရွိဘဲ ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူကား မေၾကာက္၊ သူ မေၾကာက္ ေၾကာင္းလည္း မၾကာခဏ ေျပာေလ့ရွိသည္။
သင္တန္း ၂ ႀကိမ္တြင္ သူ႔ကို ဆံုဘူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔အား မိတ္မဖြဲ႔ပါ။ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနပါသည္။ ေနာက္ပိုင္း သူ ဘုရား ေက်ာင္းသို႔ မလာေတာ့သည္မွာ ၂ ႏွစ္ခန္႔ရွိသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ က်န္းက်န္းမာမာ ရွိပါေစဟု အၿမဲဆုေတာင္းေပး ေနမိ သည္။
(၂) စိတ္ေကာင္းရွိေသာ ဓမၼဆရာ တစ္ဦး။- ကခ်င္လူမ်ိဳး ျဖစ္ဟန္ရွိသည္။ ဗမာရည္လည္သည္။ ပညာ တတ္ဆန္သည္၊ စကားေျပာ ေကာင္းသည္။ သင္တန္းမ်ားတြင္ ဗုဒၶ၀ါဒေပ်ာက္ကြယ္ေရး၊ ဘုန္းႀကီး၀ါဒ ေပ်ာက္ကြယ္ေရး၊ မူဆလင္မုန္းတီးမႈ ေဆာ္ၾသေရးမ်ား ေျပာဆို ပို႔ခ်ေနစဥ္တြင္ သူ၀င္လာ၍- ဆရာတို႔က ဓမၼ ဆရာေတြလား၊ ဓါးမ ဆရာေတြလား ဆိုတာ သတိထားပါဦးဟု- ေျပာင္စပ္စပ္ ေနာက္ ေနာက္ ေတာက္ ေတာက္ႏွင့္ ေျပာေလ့ရွိသည္။ သူ႔ပါးစပ္မွ ဘာသာျခားမုန္းတီးေရး- မ်ားကို မၾကားဘူးေပ။ သူသိေသာ တရားကို သူ ေဟာသည္။ သူအယူႏွင့္ သူ ေက်နပ္ေနသည္။ ေတြ႔သူတိုင္းကို ဟန္ေဆာင္အၿပံဳး မဟုတ္ေသာ အၿပံဳးျဖင့္ ေဖၚေရြေလ့ရွိသည္။ ဓမၼ ဆရာမ်ားတြင္ အလြန္ရွားပါးေသာ အမူအယာရွိ၍- သူ႔အား စိတ္ေကာင္းရွိသူ၊ ကၽြန္ ေတာ္ သံုးသပ္မိသည္။ သူ႔ေၾကာင့္ လူ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ဘာသာတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အမုန္းစိတ္ မျဖစ္ေပၚေစ ျခင္းေၾကာင့္ သူ႔အား ေက်းဇူးတင္မိသည္။
(၃) အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္ ခရစ္ယာန္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး- သူသည္ တမီးလ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရား၌ အလြန္းကိုင္းရိႈင္းသည္၊ ဘုရားေက်ာင္းသို႔ မပ်က္မကြက္ လာေလ့ရွိသည္။ ဓမၼသီခ်င္းဆို- ျမဴးႂကြေသာ အခ်ိန္တြင္ သူ႔ကိုယ္သူ ထိမ္းမရေအာင္ စ်ာန္၀င္ေနေလ့ ရွိသည္။ သူယံုၾကည္ေသာ ဘုရားအား သူတကယ္ယံုၾကည္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူသည္ အခက္အခဲရွိသည္ဟု ေတြ႔သူတိုင္းကို ျဖဴျဖဴစင္စင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီေလ့ရွိသည္။ သူ႔ဘာသာေကာင္းေၾကာင္း ေျပာသည္မွအပ အျခားဘာသာမ်ားကို ပုတ္ခတ္ေလ့ မရွိေခ်။ ဓမၼဆရာ မ်ားက သူ႔အား ခ်စ္ခင္ဟန္ေဆာင္ျခင္းသာ ေတြ႔ရသည္။ သူ၏ အသားအေရာင္ေၾကာင့္လား၊ သို႔မဟုတ္ သူ၏ အိုဗာအက္ရွင္း- ယံုၾကည္ မႈလြန္ကဲေသာေၾကာင့္လား မသိရေခ်။ သူသည္လည္း ခင္မင္ရန္ ေကာင္းေသာ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူ႔ကဲ့သို႔ အျခားေသာ ေျမာက္မ်ားစြာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း သက္၀င္ ယံုၾကည္ ေနေသာ လူထုကိုလည္း ေတြ႔ရေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာက္ငုတ္သည္ပင္ ႏွဲ႔ပါမ်ားလွ်င္ ယိုင္နဲ႔ တတ္သကဲ့သို႔- ေရွ႔ေဆာင္ ဓမၼဆရာမွ ဘာသာအားလံုးကို စံုေစ့စြာ ေလ့လာၿပီးသေယာင္ႏွင့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာသည္ အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း- က်န္ဘာသာမ်ား အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၏ ကံ-ကံ၏ အက်ိဳးအား တိုက္ရိုက္ စကားလံုးျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ လံုး၀ အသံုးမက် အသံုးမ၀င္သကဲ့သို႔ တရားေဟာ စင္ျမင့္ေပၚမွ ေပၚတင္ႀကီး ေျပာေလ့ ရွိသည့္ အခါမ်ားတြင္ လူအမ်ားစုမွာ အုတ္ေအာ္ ေသာင္းနင္း အားရ၀မ္း သာ ေထာက္ခံေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ဤ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ မုသားမဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေဖၚျပေနေသာ ဘုရားေက်ာင္းအား ဘန္ေကာက္ ခရစ္ယာန္အတြင္း က်က္စားဘူးသူတိုင္း သိႏိုင္ေလာက္ သည္။ ထိုဘုရားေက်ာင္းသို႔ သံုး၊ ေလးႀကိမ္ခန္႔ အလည္ေရာက္ဘူးသူတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ေရးသားသည္ကို အမွန္ဟု ၀န္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။ (ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေဖၚထုတ္ေန၍ ၄င္းတို႔ အေျပာ အဆို ဆင္ျခင္ႏိုင္ေသာ္ လည္း- ၄င္းတို႔ ေျပာဆိုခဲ့ေသာ အသံဖမ္း တိတ္ေခြမ်ား ေခြ တစ္ရာေက်ာ္ခန္႔ ရွိေနၿပီ။ ေဖ်ာက္ဖ်က္မရ ႏိုင္ေသာ အေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္သည္။)
၄င္းဓမၼဆရာမ်ားသည္ စကၤပူ၊ ထိုင္း၊ အိႏၵိယမ်ားသို႔ ျမန္မာပါ့စ္ပို႔မ်ားႏွင့္ အၾကာခဏသြားေလ့ရွိသည္။ ၄င္းတုိ႔၏ ပါ့စ္ပို႔ ကိုင္ထားမႈမွာ အ့ံၾသစရာပင္- ျမန္မာ အစိုးရပိုင္းႏွင့္ မည္သို႔ ဆက္သြယ္ထားသည္ကို မသိႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ ျဖစ္သည္။
(၄) ဧည့္သည္တစ္ဦး- မဲေဆာက္တြင္ ေတြ႔ဘူးသည္။ ဓမၼဆရာ တစ္ဦး၏ အိမ္တြင္ ျဖစ္သည္။ အရပ္ျမင့္ျမင့္ အသား လတ္လတ္- ကြမ္း ယာ အလြန္၀ါးသူ ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ အျခား လူငယ္ႏွစ္ဦး ဓမၼဆရာအိမ္သို႔ ေရာက္ လာ သည္၊ ခရစ္ယာန္က်မ္းစာအုပ္ လိုခ်င္၍ဟု ဆိုသည္။
ဓမၼဆရာက သူ႔အား အေအးတိုက္၍ ဧည့္ခံသည္။ ထို႔ေနာက္ ကယ္တင္ျခင္း တရားကို ေဟာသည္။ ထိုစဥ္က သူ႔ပံုမွာ အထင္ႀကီးစရာ မရွိေသာ ပံုျဖစ္သည္။ မုတ္ဆိတ္ေမြး ၂ ပတ္ခန္႔ မရိပ္ထားဘဲ- ညစ္ပတ္ေနေသာ အ၀တ္ အစားျဖင့္ ျဖစ္သည္။ ဓမၼဆရာက သူသည္ ငယ္ စဥ္က ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း- မိဘစဥ္ဆက္ ကိုးကြယ္ သည္ကို မ်က္ကန္းအယူျဖင့္ မယံုလို၍ ဘာသာတရားမ်ားကို ေလ့လာခဲ့ ေၾကာင္း ဘာသာတရား အားလံုးမွာ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း- သို႔ေသာ္ ခရစ္ယာန္မွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း- ေဟာေျပာေလသည္။ သူက ျပန္ မေျပာဘဲ နားေထာင္ေနသည္၊ ေသာက္ၿမဲ အေအးကို ေသာက္ေနသည္၊ ထို႔ေနာက္- ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ကို ေမးခ်င္ပါ တယ္။ မေမးမွီ ဆရာ့ရဲ႔ သတၱိကို ေလးစားေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။- လူတစ္ေယာက္ဟာ- မိဘရိုးရာ ကိုးကြယ္ခဲ့တာကို စြန္႔ၿပီး- ေနာက္ဘာသာ တစ္ခုကို ေျပာင္းရဲတဲ့ သတၱိကို တကယ္ေလးစားပါတယ္။ ဂုဏ္လည္း ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲ့ဒီလို ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။-ဟု ဆိုသည္။
သူက ဓမၼဆရာအား ဆရာသည္ ဘာသာတရားတစ္ခုရဲ႔ ဘာသာေရး ဆရာ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အမွန္တရားကို ေျပာမယ္လို႔ ယံၾကည္ ေၾကာင္း စကားခံလိုက္ကာ-
ဆရာက အမွန္တကယ္ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာတစ္ဦး တကယ္ဟုတ္ခဲ့ရလား- ဟုေမးသည္။
ဓမၼဆရာက- ဟုတ္ပါတယ္။
ဒါဆို- ငါ့မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာက တကယ္ မကိုးကြယ္အပ္ေတာ့ဘူး- လို႔ သိေအာင္ထိ နက္နက္နဲနဲ ေလ့လာခဲ့ ရဲ႔လား။ ဟု ဆက္ေမး သည္။
ဓမၼဆရာ- ေလ့လာခဲ့တာေပါ့။ ကံ-ကံ၏ အက်ိဳးဆိုတာ- လက္ခံႏိုင္စရာမွ မရွိတာ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ မူးရူး ေသာက္စား ေနေပမယ့္- မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေပမယ့္- ထီေပါက္ၿပီး ခ်မ္းသာ သြားသူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ-၊ ကံ-ကံ၏ အက်ိဳးဆိုရင္- ဒုကၡပဲ ေရာက္ရမွာေပါ့-- စသည္ျဖသည့္ ေျမာက္မ်ားစြာ ဥပမာမ်ားကို ေပး၍ မနားတမ္း တရားမ်ားကို ေဟာပါေတာ့သည္။ အနည္းဆံုး မီနစ္ သံုး ဆယ္ေလာက္ ၾကမည္ထင္သည္။ (ထို လူလည္း သည္းခံႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ စကားဆံုးေအာင္ နားေထာင္ေနသည္။) ဓမၼဆရာ ေလေလွ်ာ့လာေတာ့မွ-
ဒါဆို- ဗုဒၶ ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရရဲ႔ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ကၽြန္ေတာ့ကို ရွင္းျပေပးပါ-ဟု ေမးေတာ့သည္။
ဓမၼဆရာက- ဗုဒၶဆိုသည္မွာ ေဂါတမရဲ႔ ဘြဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဂါတမကို ဗုဒၶဟုေခၚေၾကာင္း ေဂါတမကို ကိုးကြယ္ရင္- ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးေလးလံုးေလာက္ ျပန္ေျဖပါသည္။ (ဓမၼဆရာ၏ အေျဖမွာ ကၽြန္ေတာ္ သိထားသည္ ထက္ ပို၍ စံုလင္သည္။) သို႔ေသာ္--
ထိုပုဂၢိဳလ္က- ဆရာေျပာတာေတြက ၾကားဘူးနား၀ေတြပါ။ အမွန္တကယ္ ဗုဒၶဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က- မနိျမင့္ဇူ (စာ လံုးေပါင္းမွားခ်င္ မွားမည္၊ သူ႔ အသံထြက္ မွတ္မိသမွ် ေရးျခင္း ျဖစ္သည္) က်မ္းမွာ- ဟု ဆို၍ ပါဠိမ်ားကို ရြတ္ သည္။- ရွင္းျပသည္။ ေနာက္က်မ္းမွာ-- ရြတ္ျပန္သည္ ရွင္းျပ ျပန္သည္။ ဆက္တိုက္- ရြတ္သြားလိုက္သည့္ ပါဠိမ်ား- ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိႏိုင္ပါ။--
ၿပီးေတာ့ ဆရာ- အဲ့ဒါေတြေကာ သိရဲ႔လား--။ ဟု ေမးလိုက္သည္။ ဓမၼဆရာက - ဒီေလာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လည္း မသိဘူးဗ်ာ- ေျဖရ ေတာ့သည္။-
သူက- ဒါဆို ဆရာက မိမိဘာသာ တစ္ခုကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မသိဘဲ။ မိမိေျပာင္းလိုတဲ့ ဘာသာတစ္ခု တစ္ခုကိုလည္း ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ ခၽြတ္ မသိဘဲ ေျပာင္းလိုက္တာလဲ။ ဆရာ့ အေမကို ဆရာ မ်က္ႏွာ မေထာက္ ဘူးလား၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဆရာ့မိခင္ကို အားနာလိုက္တာ ဗ်ာ-ဟု ေျပာ၍-။
ကဲ ဆရာ အခု ယံုၾကည္ေနတဲ့ သမၼာက်မ္းစာက- ကၽြန္ေတာ္ နဲနဲ ေမးၾကည့္မယ္ဟု ဆိုကာ- သမၼာက်မ္းပါ အဆိုမ်ားကို မိရိုးဖလာ ခရစ္ယာန္မ်ား ေမးရန္ ေျဖရန္ ျပင္ဆင္ထားသည္မ်ား- မဟုတ္ဘဲ၊ ဓမၼဆရာကိုယ္တိုင္ မေျဖႏိုင္ေသာ က်မ္းခ်က္ေပါင္း မ်ားစြာအား လက္တန္း ရြတ္ေျပာသြားျပန္သည္။
ဆရာတို႔ ေလ့လာေနတာေတြက သူတပါးကို ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္ဘို႔- ဗုဒၶ၀င္ (ဗုဒၶ၀ံသ)လို၊ မူဆလင္က်မ္းေတြ ဆိုလည္း ဟာဒီး လို သမိုင္းဆရာေတြရဲ႔ အာေဘာ္ေတြ ဖတ္ၿပီး- ဗုဒၶကို ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္၊ မဟာမတ္ကို ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္ လုပ္ေနေတာ့ ဘာသာတရား ရဲ႔ တကယ့္ ဆိုလိုရင္းကို ဘယ္သိမလဲ။ တကယ့္ တရား အစစ္ ၀ိပသနာ ေတြကို ေလ့လာသင့္တယ္။ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ကို ေလ့လာပါ။ မူဆလင္ကို ေလ့လာရင္လည္း ကုိရမ္က်မ္းကို ေလ့လာပါ။ သမၼာက်မ္းစာကို ေလ့လာရင္လည္း ေယရႈေျပာတဲ့ စကားအစစ္၊ ဘုရားေျပာ တဲ့ စကား အစစ္ကို ေလ့လာပါ။- ဥပမာ သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ ပါတဲ့- ေယရႈကို လက္၀ါးကပ္တိုင္ တင္ထားေတာ့- ေဘးက သူခိုးႏွစ္ေယက္ က ေျပာတဲ့ စကားမ်ိဳးကို ဘုရားေဟာတဲ့ အဆံုးအမလို႔ ယူလို႔ ရမလား။ အဲ့ဒီ သူခိုး ႏွစ္ေယာက္က ေယရႈကို ကဲ့ရဲ႔ ပုတ္ခတ္တာပဲ မဟုတ္ လား။ ဟု ဓမၼဆရာအား တရားျပန္ေဟာ ေလေတာ့သည္။
ဓမၼဆရာသည္ - ကၽြန္ေတာ့ဘက္သို႔ တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ၿပီး--။
ထိုပုဂၢိဳလ္အား။ ခင္ဗ်ားနဲ႔စကားေျပာရတာ ေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မွာ ဆက္ေျပာၾကရင္ ေကာင္းမယ္။ အခ်ိန္လင့္သြားၿပီ-ဟု စကားျဖတ္ရန္ ႀကိဳးစားသည္။
ပါးနပ္လိမၼာဟန္ရွိေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္က- စကားအျဖတ္မခံဘဲ- သူေျပာလိုရာကို ဆက္တုိက္ေျပာလိုက္ေသးသည္။ ဒါနဲ႔- ကၽြန္ေတာ္က ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ဘူးေနာ္- ကၽြန္ေတာ္က မူဆလင္ဗ်။ ဆရာက ဗုဒၶဘာသာက ခရစ္ယာန္ ေလာက္ မေကာင္းဘူး ေျပာလို႔- ဘယ္ ေလာက္မ်ား ေလ့လာထားသလဲလို႔ ေမးမိတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္- ဆရာ့ကို ဓမၼမိတ္ေဆြ တစ္ဦးအေနနဲ႔ သတိေပးပါရေစ၊ ဆရာ- ကိုယ့္ သာသနာကို ကိုယ္ျပဳပါ- အျပစ္မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူမ်ား ကိုးကြယ္ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာကို မေစာ္ကား မိဘို႔ေတာ့ လိုတယ္။ လူ ေတြမွာ mental need စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ လံုၿခံဳမႈအတြက္ ကိုးကြယ္မႈ တစ္ခုေတာ့လိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က မူဆလင္ ဆိုေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ အေနမ်ားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ဘူးသေလာက္ ဘုန္းႀကီးေတြက အျခား ဘာသာ မေကာင္းေၾကာင္း မေျပာဘူး။ ဗုဒၶ ဘာသာထဲ ၀င္ပါလို႔လည္း မဆြဲေဆာင္ဘူး။ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ေနရာက- အျမင္ မေတာ္တာကို ဆံုးမ ေျပာဆိုတာေလာက္ပဲ ရွိ တယ္။ မူဆလင္လည္း ဒီလိုပဲ- ကုိယ့္အခ်င္း ခ်င္း- သူ႔ အယူက ေကာင္းတယ္၊ ငါအယူမွန္ တယ္ပဲ ျငင္းေနတာေတြ႔တယ္။ သူမ်ား ဘာသာကို ၀င္မစြက္ဘူး၊ ဆရာတို႔ကိုလည္း အဲ့ဒီလို ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္-ဟု ေျပာကာ- ကၽြန္ေတာ့ကို ခြင့္ျပဳပါဦးဟု ဆို၍ ထြက္သြားရန္ ဟန္ျပင္ေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္က- ဓမၼဆရာအား ဆရာ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ပို႔ေပးလိုက္မယ္ဟု ဆို၍ ထိုပုဂၢိဳလ္အား အိမ္ၿခံ၀ အထိ လိုက္ပို႔ေပးလိုက္သည္။ အိမ္ ၿခံ၀ လမ္းခြဲကာခ်ိန္တြင္- သူက ေကာင္ေလး မင္းကို ၾကည့္ရတာ မလည္မ၀ယ္နဲ႔ ခရစ္ယာန္ ျဖစ္ဟန္ မတူဘူး။ အခ်ိန္ရရင္ ငါ မင္းနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္- ငါက ဘန္ေကာက္မွာေနတယ္။ ရဲဖမ္းခံရလို႔- ေရာက္လာတာ။ အခ်ဳပ္ထဲမွာ ငတ္ျပတ္ေနေတာ့- အေအး ေလး ဘာေလး ေသာက္ရမလားလို႔- ဒီေကာင္ (ေဘးမွ လူငယ္တစ္ေယာက္အား လက္ညႇဳိးထုိး၍) ေခၚလာလို႔ လိုက္လာတာ။ ေသာက္ရတဲ့ အေအးနဲ႔ ေျပာရတာနဲ႔ မတန္ဘူးကြာ-ဟု ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာလွ်က္ ထြက္သြားေတာ့သည္။ (ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ စကား ေျပာဟန္-ႏွင့္ ေျပာသြားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား အလြန္စိတ္၀င္စားေသာေၾကာင့္ အေသအခ်ာ နားေထာင္မွတ္သားထား ပါသည္။ ျပန္လည္တင္ျပရာတြင္ လံုးေစ့ပတ္ေစ့ တူညီႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း- အေၾကာင္း အရာမွာ တူညီပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့အား ခရစ္ယာန္ အစစ္ မျဖစ္ရန္ ကူညီ လိုက္သူလည္း ျဖစ္သည္။) သူသာ ေဖၚမေျပာလွ်င္ သူသည္ မူဆလင္ တစ္ဦးျဖစ္သည္ဟု မည္သည့္ နည္းႏွင့္မွ မသိႏိုင္ေခ်။ သူ႔စကားထဲမွ- ဘယ္အရာကို မဆို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မသိဘဲ- ဘာသာေျပာင္းျခင္းသည္ အေပၚယံ ဆြဲေဆာင္မႈ ေနာက္သို႔ ပါသြားျခင္း ျဖစ္သည္-မိမိ၏ ယံုၾကည္မႈ အေပၚ သစၥာေဖါက္ျခင္း ျဖစ္သည္ ဟူ ေသာ စကားမွာ ကၽြန္ေတာ့ အနာဂါတ္အတြက္ လက္ကိုင္တုတ္ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
(၅) အင္ဂ်ီအိုတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူ တစ္ဦး-
(၆) ကယန္းလူမ်ိဳး ခရစ္ယာန္ (ကက္သလက္) တစ္ဦး-
(၇) ခရစ္ယာန္သမိုင္းျဖင့္ ဘြဲ႔ရထားေသာ ဓမၼဆရာ တစ္ဦး-
---------
ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။
ကိုရင္မိုး

No comments:

Post a Comment