Tuesday, February 9, 2010

အဆြယ္ေကာင္း၍ ခိုေအာင္းသူမ်ားသို႔ (၃)

ခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ လူမ်ားစု ေနထိုင္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ထိုးေဖါက္၀င္ေရာက္ရန္ ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းဂန္မ်ားႏွင့္ မူဆလင္တို႔၏ က်မ္းစာမ်ားကိုသာ အျပစ္ရွာဖတ္၍ ၎တို႔၏ သမၼာက်မ္းစာကိုမူ ပကတိ ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလဲစင္ အျဖစ္ ယံုၾကည္လွ်က္ အားနည္းခ်က္ဟူ၍ လံုး၀ မရွိ၊ ထာ၀ရဘုရား သခင္၏ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိ ညာဥ္ေတာ္ျဖင့္ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ထားသည္ ျဖစ္၍၊ အစအဆံုး ဖတ္ၾကည့္ေနရန္မလို- ေျပာသမွ်ကို ယံုၾကည္ရန္သာ လိုသည္ဟု ခံယူထားေလသည္။
သူတို႔က အျခားသူမ်ား၏ ဘာသာတရားအား ပုတ္ခတ္၊ အျပစ္ရွာရန္ ဖတ္ေနေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ-ဘုရားေဟာ က်မ္းမ်ား မဟုတ္ဘဲ-ဆရာ့-ဆရာေတာ္တို႔၏ ေခတ္အခါ အေလွ်ာက္ ဖြင့္ဆိုထားေသာ က်မ္းမ်ားသာ ျဖစ္ေလ သည္။
စာေပတစ္ခုအား ေလ့လာရာတြင္-ထိုစာေပအား ေရးသားသည့္ေခတ္၊ ေရးသားသည့္ စာေရးဆရာ သို႔မဟုတ္ စာေပ အေက်ာ္အေမာ္၏ စိတ္ေနစိတ္ထား-ပတ္၀န္းက်င္ထိေတြ႔မႈ၊ ထိုစာေရးသူ ဦးတည္ထားသည့္ ပရိသတ္ ဆိုသည္မ်ား ရွိသည္ဟူသည့္ စာေပ သေဘာတရား-ဥပေဒသအား ထည့္မတြက္ဘဲလွ်က္ အျပစ္ဆို ေ၀ဖန္ရန္သာ ဦးတည္ ထားေနေၾကာင္းကို ေတြ႔ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကိုရင္မိုး အေနျဖင့္ ခံစားမိသည္မွာ-သူတစ္ပါး ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္လက္ခံ ထားသည့္ က်မ္းစာ မ်ား အား ေ၀ဖန္လိုလွ်င္-
(၁) ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ ပိဋကတ္က်မ္းေတာ္မွ ဘုရားေဟာမ်ားကိုသာ ဖတ္၍သာ ေစာေၾကာေ၀ဖန္သင့္ သည္။
(၂) မူဆလင္ဘာသာႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ ကိုရမ္က်မ္းစာကိုသာ ဖတ္၍ ေစာေၾကာေ၀ဖန္သင့္သည္။
(၃) ခရစ္ယာန္ႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ သမၼာက်မ္းစာကိုသာ ဖတ္၍ ေစာေၾကာေ၀ဖန္သင့္သည္-ဟု ျဖစ္ေပသည္။

အကယ္၍-ဘာသာေရးဆိုင္ရာ မဂၢဇင္းမ်ား၊ ရွင္းတမ္းမ်ား၊ အထကထာမ်ားကို လိုက္၍ ေစာေၾကာမည္ဆိုလွ်င္ ထိုဆရာေတာ္မ်ား၏ ေခတ္ကာလ၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ လူမ်ိဳး၊ ခံစားမႈ၊ ဦးတည္သည့္ ပရိတ္သပ္ အားလံုးကို ထည့္ သြင္း စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္သည္။

ကုလားစာ တစ္ခုေတြ႔တိုင္း မူဆလင္ဘုရားက ေဟာသည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ပါဠိစာတစ္ေၾကာင္းေတြ႔တိုင္း ဗုဒၶ ျမတ္စြာက ေဟာသည္ဟု လည္းေကာင္း-သတ္မွတ္၍ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာတရားမ်ားကို ပုတ္ခတ္မည္ ဆို လွ်င္ အဂၤလိပ္စာ၊ ဂရိစာ၊ လက္တင္စာ၊ ေဟလာသ (ဟီးဘရူး)စာေတြ႔တိုင္း ခရစ္ယာန္ဘုရားက ေဟာသည္ ဟု သတ္မွတ္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ဂိုဏ္းကြဲမ်ား၏ အယူမ်ားသည္ ဂိုဏ္းကြဲ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အာေဘာ္ ဖြင့္ဆိုမႈမ်ားသာ ျဖစ္၍ ဘာသာ တရား၏ မူလပင္မ ဘုရားေဟာဟု သတ္မွတ္ယူ၍ မရႏိုင္ေကာင္းေပ။ ထိုသို႔ သတ္မွတ္လွ်င္ အေရွ႔ပိုင္း ေအာသိုေဒါ့တို႔ လက္ခံထားေသာ သမၼာက်မ္းစာ၊ ဖြင့္ဆိုမႈ၊ အယူအဆမ်ားမွာ ကက္သလစ္မ်ားႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပရိုတက္စ္တင့္မ်ားႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ကြဲလြဲလွ်က္ ရွိေနသည္မွာ မည္သည့္ ခရစ္ယာန္က မွ် ျငင္းႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။ ခရစ္ယာန္တို႔၏ စတုတၳ ကရူးဆိတ္ စစ္ပြဲႀကီးသည္ပင္ ခရစ္ယာန္ခ်င္း စားကြက္လု- သူမွန္ ငါမွန္ျငင္း၍ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ စစ္ပြဲႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
ယခု ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုသည္မွာ-ခရစ္ယာန္မ်ား အေနျဖင့္ ပုတ္ခတ္ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာ က်မ္း စာမ်ား ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေဟာခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားဟု မဆိုႏိုင္ေပ။ သူတို႔သည္ ဗုဒၶ၀င္က်မ္းမ်ား၊ ဂုိဏ္းအယူျဖင့္ ဖြင့္ဆိုထားေသာ က်မ္းမ်ားကိုသာ ေ၀ဖန္ေစာေၾကာႏိုင္ျခင္း ျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာအား၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ ၏ ေဒသနာအား မည္သို႔မွ် ထိခိုက္နစ္နာေစရန္ မျပဳႏိုင္ေပ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမ်ား သိထားနားလည္ထားရန္မွာ ပါဠိစာသားတိုင္းသည္ ဗုဒၶ၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား မဟုတ္ ဆိုသည္ပင္ ျဖစ္သည္။
မူဆလင္မ်ား၏ က်မ္းစာအား ကၽြန္ေတာ္ မရင္းႏွီးေသာေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္မ်ားက မူဆလင္မ်ားအား ေ၀ဖန္ ေသာ အခါတြင္ မည္သို႔ ခြဲျခားရမည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ သို႔ေသာ္ ခန္႔မွန္းမိသည္မွာ မူဆလင္တို႔၏ ကုိရမ္ က်မ္းမွ ေျပာသည္ဟူ၍ ကိုးကားလွ်က္ ခရစ္ယာန္မ်ား ပုတ္ခတ္ျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့ကိုယ္ေတြ႔အရ မွန္ႏိုင္မည္ မထင္ပါ။

ဓမၼဆရာမ်ား၏ အဆြယ္ေကာင္းရာသို႔ ခိုေအာင္းသြားမိသူတို႔အား ကၽြန္ေတာ္ အနည္းငယ္ တင္ျပလိုပါသည္။ လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ပါ။ သို႔ေသာ္-အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း သိရန္ ႀကိဳးစားသင့္သည္ဟု အႀကံျပဳလိုပါသည္။

သင္တို႔က ဗုဒၶသည္ မဟုတ္ မဟတ္မ်ားကို ေဟာေျပာသည္၊ ေခတ္ကာလႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ မရွိေသာ ယုတၱိမဲ့သည္ မ်ားကို ေလွ်ာက္ေျပာေနသည္ဟု ထင္ေသာ တရားမ်ား (ဓမၼဆရာမ်ား ရြတ္ျပေသာ ပါဠိမ်ား)မွာ ပိဋကတ္ေတာ္ မွ တရားေဒသနာမ်ား မဟုတ္ပါ။ ဟုတ္ခဲ့လွ်င္-တရားေတာ္အား အစအဆံုး မေလ့လာဘဲလွ်က္ ပါဠိေတာ္ တခ်ိဳ႔ တ၀က္အား ဖတ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။

သင္တို႔က ပကတိအမွန္ သစၥာ ျဖစ္ပါသည္ဟု ထင္မွတ္ေသာ သမၼာက်မ္းစာမွာ- စာေရးဆရာမ်ား၊ အထကထာ ဆရာေတာ္မ်ား ဖြင့္ဆိုထားေသာ က်မ္းမဟုတ္ဘဲ-သူတို႔၏ ထာ၀ရဘုရားမွ ေဟာေသာ က်မ္းစာ ျဖစ္သည္။ ထို က်မ္း တြင္---
ဣဇာက္၏ သား ယာကုပ္သည္ လူလိမ္ ျဖစ္သည္။(လိုရာဆြဲ၍ မေျပာလို သင္ကိုယ္တိုင္ဖတ္ပါ-သမၼာက်မ္း- ကမၻာဦး အခန္းႀကီး ၂၇။-- ေမြးသ ဖခင္ ေက်းဇူးရွင္အား လိမ္ခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရလိမ့္မည္။)
ထို႔ျပင္ ယာကုပ္သည္ ေယကၡမျဖစ္ေသာ လာဗန္ထံမွ သိုး၊ ဆိတ္၊ ႏြားမ်ားကို လိမ္၍ ယူျပန္သည္။ ကမၻာဦး အခန္းႀကီး ၃၁။
လာဗန္၏ သမီး အငယ္ ရာေခလကို ရရန္ ၇ ႏွစ္လံုးကၽြန္ခံသည့္ မယားတရူးဟုလည္း သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။ (ကမၻာဦး ၂၉း၅ မွ စ၍ ဖတ္ၾကည့္ပါ။) (ထုိပုဂၢိဳလ္အား ပုဂၢိဳလ္ေရး မေစာ္ကားပါ-ထိုကဲ့သို႔ စာရိတၱရွိသူ တစ္ဦး၏ ဘုန္း ကံကို တင္ျပလို၍သာ ေရးသားရျခင္း ျဖစ္သည္။)
ထိုသို႔ လူလိမ္-မယားတရူး တစ္ဦး၏ ဘုန္းကံသည္ မည္မွ်ႀကီးႏိုင္အ့ံနည္း-
အလြန္အံ့ၾသဘြယ္ေကာင္းသည္မွာ သူသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ႏွင့္ နပန္းလံုးရာ အႏိုင္ရသြားသည္ဟု ဆိုထား ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကမၻာဦး ၃၂း၂၄ မွ စဖတ္ၾကည့္ပါ။
ယာကုပ္က ေခ်ာင္းတစ္ခုကို ဖတ္ေက်ာ္မည္ ျပဳသည္- လူတစ္ဦးက နပန္း၀င္လံုးသည္ မႏိုင္ေတာ့၍ ယာကုပ္၏ ေပါင္ခ်န္ကို ထိုးလိုက္သည္။ ယာကုပ္က အတင္းဖမ္းလုံးထားသည္။ မိုးလင္းေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာ အခါ-ဖမ္း လံုးခံထားရသူက သူ႔ကို လႊတ္ေပးရန္ ေတာင္းပန္သည္။ ယာကုပ္က အမည္ကိုေျပာမွ လႊတ္ေပးမည္ဟု ဆို သည္။ ေနာက္ဆံုး ထိုသူမွာ ဘုရားသခင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုဘုရားသခင္က ယာကုပ္အား ဣသေရလဟု အမည္ေပးခဲ့သည္။ ထိုေဒသအား ေပေညလ ဘုရားသခင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႔ေသာ ေနရာဟု အမည္ သတ္မွတ္လုိက္သည္။ ယာကုပ္မွာ ေပါင္တြင္ အနာရသြားေသာေၾကာင့္ ေျခေထာ့သြားသည္ ထိုအရာကို အစြဲ ျပဳ၍ ဣသေရလတို႔မွာ ယေန႔တုိင္ ေပါင္ခ်န္မွ ရွိသည့္ အေၾကာႀကီးကို မစားဘဲေရွာင္ၾကေတာ့သည္ဟု ဆိုထား သည္။
မယားတရူး။ လူလိမ္ တစ္ဦးႏွင့္ နပန္းလံုးသည္ကိုပင္ မႏိုင္ေသာ၊ သူ႔ကိုယ္သူ ယာကုပ္ထံမွ လြတ္ရန္ မစြမ္း ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဘုရားသခင္က ေယရႈအား ေစလႊတ္၍ ေလာကႀကီးကို ကယ္တင္ခိုင္းသည္ ဆိုျခင္းမွာ အလြန္ စဥ္းစားစရာ အခ်က္ျဖစ္ေပသည္။
ေယရႈသည္ေကာ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာမ်ား ေျပာေသာ သမၼာက်မ္းမွ ထာ၀ရဘုရား ဆိုသည္ကို အမွန္တကယ္ ယံု ၾကည္ခဲ့သေလာ -- ဆိုသည္မ်ားကို စဥ္းစားေစလိုပါသည္။


ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။-
ကိုရင္မိုး

No comments:

Post a Comment