Tuesday, February 2, 2010

အဆြယ္ေကာင္း၍ ခိုေအာင္းသူမ်ားသို႔

လူတိုင္းတြင္ လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ခြင့္ရွိသည္ကို ကိုရင္မိုး မကန္႔ကြက္ပါ။ အမွန္တကယ္ အမွန္တရား တစ္ခု အား လက္ခံပါသည္ဟု ႀကံဳး၀ါးလွ်က္- အယူပ်က္သြားသူမ်ား အတြက္သာ ဤ စာအား ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။
ကိုရင္မိုးသည္ သူတပါးယံုၾကည္ေနျခင္းအား မေရးသားလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ခရစ္ယာန္ လူယုတ္မာမ်ား၏ အျခား သူမ်ား၏ အမည္နာမအား အသံုးျပဳ၍ ဗုဒၶဘာသာအား ေစာ္ကားျခင္း၊ အျခားဘာသာမ်ားအား ေစာ္ကားျခင္း မ်ားကို မရပ္တန္႔သည့္ အျပင္ ကၽြႏ္ုပ္ ကိုရင္မိုး ကိုယ္တိုင္ တိတိက်က် သိေနပါလွ်က္ ဆက္လက္ လိမ္ညာ ေစာ္ကားေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ မတတ္သာသည့္ အဆံုး ဤသို႔ ေဖၚေရးရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ခရစ္ယာန္မ်ားမွ မရိုးသားေသာ ဓမၼဆရာမ်ားသည္ မိမိ၏ က်မ္းစာကိုပင္ အစအဆံုး ေသခ်ာက်နစြာ ဖတ္ဘူးသူ မ်ား မဟုတ္ေၾကာင္းကို ကိုရင္မိုး သိေနပါသည္။ ၎တို႔ ဖတ္ေနရြတ္ေနသည္မွာ သမၼာက်မ္းစာမွ ေကာင္းႏိုး ရာရာ စာပိုဒ္မ်ား၊ ခရစ္ေတာ္အား ယံုၾကည္ရမည္- ခရစ္ေတာ္သည္ ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္သည္ဟု ပုဂၢိဳလ္ေရး အမြမ္း တင္ေသာ စာပိုဒ္မ်ားႏွင့္ ေယရႈအား မယံုၾကည္၍ မျဖစ္ေစရန္ ေယရႈအား ဗဟုိျပဳ ပတ္လည္ ရိုက္ထား ေသာ က်မ္းခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။

မိမိယံုၾကည္ေသာ- သူတစ္ပါးအား ယံုၾကည္ေစလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး အတြက္ ဆြဲေဆာင္ျခင္း၊ စည္းရံုးေပးျခင္း မ်ား အား အျပစ္ဆိုဘြယ္ မရွိပါ။

သို႔ေသာ္ သူတစ္ပါး ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား မတရားေသာ နည္းျဖင့္ ပုတ္ခတ္စြပ္စြဲျခင္းျဖင့္ မိမိ ယံုၾကည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အား သိဒၶိတင္ျခင္းမွာ ဘာသာေရး ဦးေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ အလြန္ယုတ္ည့ံေသာ၊ ေမတၱာ ေစတနာမရွိေသာ လူထုအား လွည့္စားေသာ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္ဟု ကိုရင္မိုး ဆင္ျခင္မိသည္။

ခရစ္ယာန္ ဓမၼဆရာမ်ားက ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ားကို ဗုဒၶ လြန္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္မွ စာထက္ အကၡရာ တင္သည္ ကို အေၾကာင္းျပ၍ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ား မဟုတ္၊ အတုမ်ားသာ ျဖစ္သည္၊ ေနာက္ေပါက္ဆရာေတာ္မ်ား၏ တင္ျပခ်က္သာ ျဖစ္သည္-ဟု စြပ္စြဲၿပီး သမၼာက်မ္းစာသည္သာ ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ကိန္း၀ပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ပေရာ္ဖက္မ်ားက ထိုသန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္က ထည့္ေပးေသာ အာရံုျဖင့္ မွတ္ တမ္းတင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု စည္းရံုး သိမ္းသြင္း ေျပာဆို၍- လူအမ်ားကို လွည့္စားေပသည္။

ကိုရင္မိုး သိသေလာက္ ေျပာလိုသည္။ ပုတ္ခတ္ျခင္းမဟုတ္ ဗုဒၶဘာသာအား ေသခ်ာစြာ မေလ့လာဘဲ ခရစ္ ယာန္ ဓမၼဆရာမ်ား၏ အာေဘာ္ေနာက္သို႔ လိုက္သြားမိေသာ- ဗုဒၶဘာသာမွ ထြက္ခြာသြားသူမ်ားကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ေစလိုေသာ ေစတနာျဖင့္ တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

(၁) ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ားသည္ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ေနာက္ေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္မွ စာထက္အကၡရာ တင္ေသာ္လည္း၊ ဗုဒၶ ေဟာခဲ့- ေျပခဲ့- သြန္သင္ခဲ့သည္ကို ဗုဒၶ၏ သာ၀ကႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာ ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္ ရွင္သာရိပုတၱရာ အမႈးျပဳ၍- ဗုဒၶ၏ တပည့္ေတာ္ႀကီး- အမ်ားစုႀကီးက တစ္ညီတစ္ၫြတ္တည္း သေဘာတူ၍ ႏႈတ္တိုက္ရြတ္ဆို မွတ္တမ္းျပဳထားေသာ က်မ္းေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ခရစ္ယာန္သမၼာက်မ္းစာ သည္လည္း ေယရႈ၏ လက္ထက္မွ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း မဟုတ္ေပ၊ သူေသလြန္ၿပီးမွ ေနာက္ေပါက္ တပည့္မ်ားက ၎တို႔၏ အျမင္တို႔အား ၎တို႔ ေရးမွတ္ျခင္းသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။- ေယရႈခရစ္၏ တပည့္အမ်ားစုႀကီး သေဘာတူ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေသာ က်မ္းမဟုတ္ မဟုတ္ေပ၊ ရွင္ေပါလု-ႏွင့္ ရွင္ေယာဟန္ တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္းသာ ျဖစ္ ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားဟု သတ္မွတ္ေသာ ရွင္မႆဲ၊ ရွင္မာကု၊ ရွင္လုကာ၊ ရွင္ေယာဟန္ က်မ္းတို႔အား မွတ္တမ္းတင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္ပင္- သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ ကိန္း၀ပ္ေပးပါသည္ ဆို လွ်က္ အကြဲကြဲအလြဲလြဲမ်ား မ်ားေျမာက္စြာ ရွိေနပါသည္။ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ား မဟုတ္ေသာ ထိုေလးက်မ္းမွ ေနာက္ပိုင္းက်မ္းမ်ားတြင္ ရွင္ေပါလုႏွင့္ ရွင္ ေယာဟန္တို႔ အသင္းေတာ္လု ရန္ျဖစ္သည့္ စာမ်ား၊ ကိုယ့္ဘက္ပါ ေအာင္ စည္းရံုးေသာ စာမ်ား ေျမာက္မ်ား စြာ ရွိေနပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ေသခ်ာေစရန္ ေလ့လာလိုပါ သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ရွင္မႆဲက်မ္း အခန္း (၁) မွ ေယရႈ၏ ေဆြမ်ိဳးစဥ္ဆက္ ဇယားႏွင့္ ရွင္လုကာ အခန္း ၃ အပိုဒ္ ၂၃ မွစ၍ ေဖၚျပေသာ ေယရႈ၏ ေဆြမ်ိဳး စဥ္ဆက္ ဇယားမွာ လံုး၀ လံုး၀ ကြဲလြဲေနေတာ့သည္။ လုကာ ႏွင့္ မႆဲ မည္သူက မွန္သနည္း၊ လုကာအား အသိေပးသည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ မႆဲအား အသိေပးသည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ မည္ သည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္က မွန္သနည္း။

(၂) ပိဋကတ္က်မ္းေတာ္သည္ ပါဠိဘာသာစကားႏွင့္ တည္ရွိေနသည္ (ထိုစကားသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေျပာခဲ့ ေသာ စကားႏွင့္ လူမ်ိဳးအလိုက္ အသံထြက္မွ်သာ အနည္းငယ္ ကြဲျပားႏိုင္သည္။)

သမၼာက်မ္းစာ (ဓမၼသစ္) သည္ ေယရႈေျပာဆိုခဲ့သည့္ မူရင္းစကား ေရွးေဟာင္း ပါလက္စတိုင္းေဒသသံုး ဟီးဗရူး စကားျဖင့္ (သူတို႔ အေခၚ ေဟလာသ စကား) ျဖင့္ တည္ရွိေနျခင္း မဟုတ္ေခ်။
ထိုသို႔ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ မည္သည့္က်မ္းသည္ စေျပာခဲ့ေသာ သူ၏ စကား၊ တရားႏွင့္ နီးစပ္စြာ တည္ရွိေနသည္ဟူ ျခင္းကို သိႏိုင္ေပသည္။

(၃) ပိဋကေတာ္အား ဆရာစဥ္ေရွ႔ေနာက္ ညႇိသည့္ သံဃာယနာမွ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္အတြင္း (၆) ႀကိမ္မွ် သာ ရွိေသးသည္။

သမၼာက်မ္းစာသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ အတြင္း သံဃာယနာ တင္မႈ အႀကိမ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ တစ္ႀကိမ္တင္ တစ္ႀကိမ္ျပင္ျဖင့္- မည္မွ် မခိုင္ခန္႔ေသာ က်မ္းျဖစ္သည္ကို သိႏိုင္ေတာ့သည္။
ျပန္ျပင္ရေသာ အႀကိမ္ေပါင္း မည္သည့္က်မ္းက ပို၍ မ်ားေနသနည္း အႀကိမ္ေပါင္း မည္မွ် ပိုေနသနည္း ဟူသည္ကို ဆင္ျခင္သင့္သည္။ ခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္အားလံုးတြင္ ယခုအခ်ိန္ထိ ဘံုသေဘာတူညီေသာ သမၼာက်မ္းစာ ဟူ၍ မရွိေသးေခ်။ ေနာက္ေနာင္တြင္လည္း ျဖစ္လာမည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။

(၄) ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ရွင္ဗုဒၶေဃာသ ကဲ့သို႔ အထာကဌာ ဆရာေတာ္မ်ားက ဖြင့္ဆိုခဲ့ေသာ က်မ္းမ်ား ရွိေန ေသာ္လည္း ထိုစာအုပ္အား ေရးသူမွာ ရွင္ဗုဒၶေဃာသ၊ ရွင္ေမတၱ၊ စသည္ျဖင့္ မိမိေရးေၾကာင္းကို မိမိ မွတ္တမ္း တင္ထားပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ျပဳစုေသာ က်မ္းအား ကိုယ္တိုင္ နာမည္ခံထား၍ ထိုက်မ္းမ်ားမွ အမွားအယြင္းမ်ား ရွိခဲ့လွ်င္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေပ။ စာဖတ္သူမ်ား ခြဲျခားေလ့လာႏိုင္ေပသည္။

သမၼာက်မ္းစာတြင္ ပါ၀င္ေသာ စာပိုဒ္အားလံုးသည္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္မွ အသိေပးျခင္းျဖင့္ ေရးသား မွတမ္းတင္ထားသည္ဟု ဓမၼဆရာမ်ား အားလံုးက ဆိုေသာ္လည္း၊ သမၼာက်မ္းစာတြင္ မည္သူမည္၀ါက မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ က်မ္းမ်ား မ်ားစြာ ပါ၀င္ေနသည္။ ဥပမာ- ဓမၼေဟာင္းမွ ဓမၼရာဇ၀င္- ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ၊ စတုတၳ၊ ရာဇ၀င္ခ်ဳပ္ ပထမ၊ ဒုတိယ က်မ္းမ်ားသည္ စာေရးသူ အမည္မသိဟု ဆိုထားသည္။

အမည္မသိသူက ေရးသားခဲ့ေသာ ၀တၳဳ စာတမ္းမ်ားကို ဘုရားေဟာ က်မ္းျဖစ္သည္ဟု သက္၀င္ယံုၾကည္ေန ျခင္းမွာ သင့္ေတာ္သေလာ၊ မသင့္ေတာ္သေလာ- စဥ္းစားသင့္ေတာ့သည္။
အကယ္၍ ဗုဒၶက်မ္းေတာ္မ်ားသည္ အတုဟု ထင္မွတ္လွ်က္ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အား စြန္႔ခြာသြားလိုသူသည္၊ ခရစ္ယာန္က်မ္းစာမ်ားမွာ အစစ္ ျဖစ္သေလာ ဟူသည္ကိုလည္း ေ၀ဖန္သံုးသပ္ ေစလိုပါသည္။

ေစတနာေကာင္းျဖင့္သာ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍၊ အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ လူသတ္ရန္ သြန္သင္ျခင္းမ်ားႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍၊---- စသည္ျဖင့္ က႑မ်ိဳးစံုအား ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ႏိုင္ရန္ ဆက္လက္ တင္ျပသြားပါမည္။
ကိုရင္မိုးသည္ ဓမၼဆရာမဟုတ္၊ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္၍ ဘက္လိုက္သည့္ စိတ္ေစတနာမ်ား ရွိေနႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုရင္မိုး ေဖၚျပမႈတြင္ မဟုတ္မမွန္ဟု ခုခံႏိုင္လွ်င္ ကိုရင္မိုး အေနျဖင့္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ေပးမည္ဟု ကတိေပးပါ သည္။
ကိုရင္မိုး

No comments:

Post a Comment